pühapäev, 15. veebruar 2015

Koolituslainel

Istun küünlavalgel ja olen õnnelik, et hommikul sai läpakas laetud, sest elekter on ära ning lugeda ega korvi punuda ei saa ning püha Maarja palveränduritega ei ole ka erilist soovi see õhtu liituda seega saan mõnusasti oma viimase nädala kogemusi kaasmaalastega jagada. Kõrvu kostab muidugi kirikumuusika, sest õhtune palvus on alanud ja see nädal on see eriti rahvarohke, sest tähistatakse Maarja palverändurite saabumist Kongo külla. Ei saa küll aru, kes täpselt palverännaku ette võtnud on aga rahvast siin jagub, kiriku raamatukogu ja muud valdused on muutunud telklaks ning terve ala on valgustatud ja kõlaritega kaetud, midagi nagu muusikafestivali või reivi laadset, aga kui festivalil lastakse hommikuti korralikult välja magada, siis siin kestab pidu hiliste õhtutundideni ning algab uuesti suure lärmiga kell 5 hommikul. Eile käisime ka öömissal, lootsin et saab kõvasti gosplit ja tantsu aga suutsime vaid tunnikese olla, mille jooksul vaid palvetati ning peeti kõnesid...hiljem kodus alles kuulsin et läks kõvemat sorti jämmimiseks ära. See selleks, ega ma siia kirikuuudiseid jagama ei ole tulnud, minu põhihuvi on ikka teadus ja seda sai see nädal piisavalt tehtud. Nimelt algas mul koolitussari loovõppe meetodite kasutamine teadusainetes (Creativity in Science classrooms), tegin kokku 3 koolitust Nabdami erinevates koolides. Algselt pidi küll neili olema, aga esimesele ei tulnud kedagi kohale, teistel olid ilusasti igast koolist vähemalt üks või kaks esindajat olemas ning meie koostöö õpetajatega sujus mõnusasti. Koolituse alguses jagasid kõik õpetajad oma ideid loovusest ning olen õnnelik, et vähemalt pooltel oli selge arusaam loovuse olulisusest muutuste katalüsaatorina ning seda peeti ka teadusainetes üheks tähtsamaks komponendiks. Kui uurisin, et missuguseid loovõppe meetodeid nad kasutanud on siis üksikud õpetajad julgesid oma ideid jagada. Ei tea kas see on sellest, et neid meetodeid ei kasutata või siis nii nagu õpilased ei julge ka õpetajad oma arvamust avaldada. Andsin nele ka ülesande leida erinevaid viise kuidas saaks kasutada helkurit, siin muidugi seda seadeldist ei tunta ja nalja oli kui plju kui ta tegelikku kasutusviisi selgitasin. Pakuti päris vahvaid võimalusi, aga kurb oli see et mitte keegi ei suutnud leida rohkem kui 5 varjanti. Kui annan sarnase ülesande oma õpilastele tullaks vähemalt 10 viisiga välja, seega see näitab et siinsed õpetajad on ikka suhteliselt raamides kinni. Õnneks meil palju teooriat ei olnud veidi vaid loovusest ning mõned teadusuuringud selle kohta ja tegime ka Bloomi taksonoomia kohta ühe grupitöö, aga siis juba läksime praktiliste aspektide juurde. Olin kaardistanud, lähtuvalt Ghana riiklikust ainekavast, erinevaid loovtegevused alates rollimängudest ning kunsti kasutamisest kuni uurimusliku õppeni ning tegime need kõik ka õpetajatega praktiliselt läbi. Mis kõige tähtsam tegevused olid disainitud kasutates odavaid ja käepäraseid materjale ning loodan, et õpetajad neid ka hiljem ise klassiruumis praktiseerivad. Igatahes koolituspäeva lõppedes olid näod naerul ja oldi meetodite rakendamise suhtes positiivsed. 
Õpetajatega eksperimenteerimas

Iga päev uus väljakutse-see koolitusruum siin oli väga palav ning ei suutnud kuidagi kõrvalolevate õpilaste müra summutada


Selle nädala loovustundides alustasime muusika ja tantsuga, lugemine ja joonistamine/kirjutamine on saanud läbi ning veebruarikuus vaatleme erinevaid rütme ja tantsusid. Sissejuhatuseks tegin maailmamuusika mängu, kus lasin lastele erinevate kultuuride palu ja nad pidid ära arvama kust riigist või maailmajaost selline stiil võiks pärit olla. Veidi eesti jazzi ja klassikalist muusikat, vene rütme ning ladina ja aafrika palu. Võtsin ka oma trummi kaasa ning lapsed pidid ise rütme genereerima. Päris mitmed rosinsilmad lõid mind pahviks oma trummirütmidega. Tunni teises pooles õpetasin neid tantsima valssi ja salsat ning sain lubaduse, et nad tulevad järgmine kord mõne kohaliku tantsuga ja õpetavad mind J Siinsed tantsud on enamasti ringjoonel ja kasutatakse kõvasti puusatööd, paaristantusid ei eksisteeri ja minu idee panna paari poiss-tüdruk naerdi koheselt välja. Kui siis üritasin selgitada, et see ei ole midagi intiimset, eriti veel võrreldes nende grindimisega (hõõrdumine) siis sellest ei saadud aru ja võeti ikka sõbranna partneriks. Igatahes ootan juba järgmist korda, et näha millega mind üllatatakse. 

Kommentaare ei ole :

Postita kommentaar